Ministar gospodarstva Ante Šušnjar čestitao je učenicima na hrabrosti, radu i jasnoj viziji budućnosti: "Vi birate konkretno, birate zanimanja koja stvaraju, rješavaju, popravljaju, grade. Unosite znanje, trud i odgovornost u obrtništvo koje je duboko ukorijenjeno u svakodnevicu Zadra i cijele županije."
Zamjenik župana Zadarske županije Robertino Dujela istaknuo je kako Županija već dugi niz godina snažno podupire obrazovanje u deficitarnim zanimanjima, ponajprije kroz osiguravanje prijevoza, smještaja i udžbenika. Dodao je kako vjeruje da će se u nadolazećem razdoblju ta podrška dodatno proširiti, posebice kroz stipendiranje učenika koji se odluče za ova važna i tražena zanimanja.
"Poticanje mladih na upis u strukovna zanimanja ključno je za razvoj lokalnog gospodarstva i očuvanje brojnih djelatnosti bez kojih zajednica ne može funkcionirati. Ulaganjem u obrazovanje naših učenika ne ulažemo samo u njihovu budućnost, već i u budućnost naše županije i društva u cjelini", poručio je Dujela.
U Zadarskoj županiji djeluje 6.945 obrta, od čega 3.092 na području Grada Zadra, što potvrđuje snažnu ulogu obrtništva u lokalnom razvoju. Učenici koji su danas preuzeli ugovore školuju se u sustavu jedinstvenog modela obrazovanja (JMO) i već sada razvijaju vještine koje gospodarstvo prepoznaje kao ključne.
Dodjelom ugovora u Zadru nastavljen je niz ovogodišnjih svečanosti, nakon Splita i Zagreba, koje potvrđuju da obrtnička zanimanja imaju važno mjesto u hrvatskom obrazovnom, gospodarskom i društvenom prostoru.
Program stipendiranja Ministarstvo gospodarstva je ponovno pokrenulo nakon pet godina stanke, s ciljem jačanja strukovnog obrazovanja i jače povezanosti obrazovnog sustava s gospodarstvom. Za školsku godinu 2024./2025. bit će dodijeljeno ukupno 711 stipendija u iznosu od 2.400 eura po učeniku. Cjelokupan iznos isplatit će se već tijekom srpnja.
Dodatno, Ministarstvo gospodarstva pokrenulo je i najveći program naukovanja dosad, vrijedan 60 milijuna eura, usmjeren na snažnije povezivanje učenika i poslodavaca te na prijenos znanja kroz učenje temeljeno na radu.