Ovogodišnja konferencija "Novinarstvo, publika i moć platforme u doba transformacije" okupila je više od 60 izlagača iz gotovo 20 zemalja, a teme koje će se obrađivati su ekosustavi digitalnih medija, novinarstvo u digitalnom dobu, angažman publike, tradicionalni i javni mediji, medijska pismenost i etička pitanja. CEECOM konferencija, ističu organizatori, ima za cilj potaknuti cjelovito razumijevanje izazova i prilika unutar digitalnih medija i novinarstva.
- Važnost konferencije ogleda se u temama koje su suvremene i aktualne, u fokusu na specifičnim temama o kojima ćete raspravljati te susretu kolega i mladih znanstvenika. Interpretacija i razumijevanje onoga što se događa u suvremenom društvu danas su najvažniji te vjerujem da ćete u zajedničkom radu imati veliku korist, rekla je u pozdravnoj riječi predsjednica Hrvatskog sociološkog društva i pročelnica Odjela za sociologiju izv. prof. dr. sc. Valerija Barada.
Uvodno predavanje "Komunikacijske strukture za 21. stoljeće: Realističan, ali i nadahnjujući prijedlog" održao je dr. sc. Tales Tomaz sa Sveučilišta u Salzburgu, koji je istaknuo kako je i 30 godina nakon pojave komercijalnog Interneta, zbog porasta broja platformi, pogoršanja poslovnog modela novinarstva, lažnih vijesti i govora mržnje, polariziranih diskursa, teško vidjeti kamo dalje. "Moramo priznati da će čak i najbolje strukture propasti ako su moćni pojedinci i skupine odlučni potkopati ih kako bi unaprijedili svoje privatne interese nad društvenim", ističe Tomaz.
Algoritmi koji se koriste za organiziranje i personalizaciju sadržaja impliciraju ozbiljne posljedice za pristrano donošenje odluka te zakoni i politike prisiljavaju moćne digitalne platforme da smanje negativne učinke platformskog kapitalizma, a istovremeno promiču transparentnost i odgovornost u vezi s korištenjem algoritama. To uključuje pitanja poput zaštite privatnosti podataka, protumjera za borbu protiv dezinformacija i promicanja raznolikosti medija, o čemu će biti više riječi tijekom dva dana održavanja skupa.