Lipanj je vratio osmijeh svima koji žive od turizmaŠime Zelić/Pixsell
StoryEditor
TURISTIČKI REZULTATI

Raspored blagdana ipak važniji od poskupljenja?!

U Povljani je izgrađen elitni kamping kompleks s pet zvjezdica, Aminess Avalona Camping Resort. Zbog njega je u prvih šest mjeseci Povljana ušla u top 10 najznačajnijih destinacija Zadarske županije ubacivši se među Zadar, Biograd, Vir, Nin, Zaton, Pag, Pakoštane. Povljana je primjer što donose kvalitetne investicije, kvalitetni proizvod i dobro osmišljen koncept

Nakon što je turistički svibanj s padom noćenja od 14% nadmašio sve negativne procjene, lipanj je vratio osmijeh svima koji žive od turizma. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj je olstvareno 7,5 milijuna dolazaka i 29,3 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 4 posto. Naravno, zahvaljujući lipnju u kojem je bilo 3,3 milijuna dolazaka i 16,2 milijuna noćenja, što u odnosu na lanjski lipanj predstavlja rast od 9% u dolascima i 12% u noćenjima.

Kad je u pitanju ključna nam emitivna zemlja Njemačka, njihovih nam je gostiju u svibnju nedostajalo 50%, ali u lipnju su Nijemci ostvarili 4 milijuna noćenja što je rast od 48%. Od stranih smo turista u prvom tromjesječju uprihodili 54 milijuna eura više od istog razdoblja 2024., pa se državni proračun puni bolje od očekivanog.

I u Zadarskoj županiji lipanj izvanredan

- Definitivno je zaključak da je svibanjski pad rezultat rasporeda blagdana. Napravio sam analizu i vidim da je u 2019. bila ista situacija, a takva će nas s rasporedom Uskrsa, Duhova i Tijelova dopasti i 2031.. Zadnjih godina to nije bilo toliko medijski popraćeno, pa se zaboravilo. Osobno sam to, radeći u hotelima, pratio na mikro nivou, ali takav je rezultat u cijeloj Hrvatskoj i mi tu nismo iznimka. Svi su u lipnju došli do priželjkivanih brojki. Tako smo i mi u hrvatskom prosjeku s mjesečnih 10% rasta, a godišnjih 3% rasta. Taj porast nije “prirodan” niti je rezultat marketinga, već rezultat rasporeda blagdana, ističe Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije.

Zadarska županija u lipnju je imala 350.808 gostiju i 2.116.265 noćenja, 6% više gostiju i 10% više noćenja nego lani u isto vrijeme. Dakle, pokazalo se da je raspored blagdana ipak puno važniji od divljanja cijena, iako ni cijene nikako ne treba zanemariti.

- Rani Uskrs uvijek nam je bitan, jer istinska turistička kretanja počnu oko Uskrsa, neovisno je li zemlja iz koje nam dolaze turisti katolička, protestantska ili ateistička, to je jednostavno tako, kaže Anić.

Trend “last minute”

Slijedi li nam i “srpanjska rupa” zbog ovogodišnjeg rasporeda blagdana?

Da, srpanjska rupa obično to prati, ali zasad smo s prvim danima srpnja sasvim dobri. Ako nam se iskustvo potvrdi, onda nas ovaj tjedan pred nama nešto slično očekuje, no valja ipak pričekati, jer ima novosti i u našim ponudama i ponašanjima gostiju pa moguće da toga i ne bude.

Što očekujemo u špici koja traje?

Iz kontakata s kolegama iz realnog sektora, poglavito hotelima i turističkim naseljima, dijelom i obiteljskom smještaju, ima “rupa” kroz kolovoz. No, to moramo povezati s općim trendom “last minut kupnje”. Gosti su svjesni ogromne konkurencije i velikih kapaciteta. Konkurencija nisu više samo hoteli ili turistička naselja već i dobar domaćinski smještaj, snažan kamp, vile i kuće s bazenima, vrhunski apartmani, pa i OPG-ovi koji imaju smještajne jedinice.

image

Povljana je primjer što donose kvalitetne investicije, kvalitetni proizvod i dobro osmišljen koncept

Aminess Hotels & Resorts
image

U Zadarskoj županiji kao i cijeloj Hrvatskoj ključna stvar za uspjeh lipnja bio je povratak njemačkih gostiju

ZT arhiva
image

147 domaćina s područja naše županije već ima nacionalnu oznaku Local Host

Luka Stanzl/Pixsell
image

Mnogo se očekuje i od Hiltona u Preku

Povljana, primjer dobro osmišljenog koncepta

Ministarstvo turizma pokrenulo je akciju “Local Host” koju TZ Zadarske županije vodi već 10 godina pa se, kako vidimo, mnogo zadarskih domaćinstava uklopilo u kriterije Ministarstva?

- U prvoj tranši dodjele nacionalnih oznaka Local Host, 147 domaćina s područja naše županije dobilo je tu oznaku. Sad imamo u pripremi drugu tranšu s 58 domaćina koji su nam prijavljeni i ispunjavaju definirane kriterije. To je jedan od pravaca kojim već dulje vrijeme idemo i nastavit ćemo.

Imamo 32 turističke zajednice u županiji, a u lipnju su gotove sve zabilježile rast. Najveći rast od 74% u lipnju ima Povljana. Čemu to zahvaliti?

U Povljani je izgrađen elitni kamping kompleks s pet zvjezdica, Aminess Avalona Camping Resort. Zbog njega je u prvih šest mjeseci Povljana ušla u top 10 najznačajnijih destinacija Zadarske županije ubacivši se među Zadar, Biograd, Vir, Nin, Zaton, Pag, Pakoštane. Povljana je primjer što donose kvalitetne investicije, kvalitetni proizvod i dobro osmišljen koncept.

Povežimo to i sa snažnim profesionalnim investicijama u Sv. Filip i Jakovu koji ima 28% rasta...

Tamo je lani otvoren objekt, s tim da je lani otvorenje bilo kasno u sezoni, pa su prethodno neke brojke izostale, jer je kompleks bio zatvoren, što može dijelom biti vezano uz ove brojke.

Turistički zamah u zaleđu

Možemo to konačno očekivati i za Preko, kroz ovu i iduću godinu, kad govorimo o utjecaju investicija na promet?

Imali smo lani u Preku heritage hotel nedaleko od sadašnjeg Hiltona i uz sve druge sastavnice imamo iskorak u destinaciji.

Prema stopama rasta slijede Ravni kotari, Novigradsko more,Jasenice, što zasigurno raduje u snaženju turizma zaleđa?

Upravo je to jedan od bitnih pravaca, a vezan je uz domaćinstvo i sve veću konkurenciju u sadržajima. Upravo nam zadarsko zaleđe obogaćuje sadržaje cjelokupne turističke regije, a tu posebno potičemo eno-gastro adute, jer riječ je o ogromnom potencijalu agrara, vinara, maslinara.

Povratak Nijemaca u Zadar

U Zadarskoj županiji kao i cijeloj Hrvatskoj ključna stvar za uspjeh lipnja bio je povratak njemačkih gostiju. U konačnici, stiglo ih je 38% više nego lani i ostvarilo 48% noćenja više nego lanjskog lipnja. Zadarska županija ipak, u spoju komercijalnog i nekomercijalnog turizma, ima najviše domaćih gostiju, ujedno i najviše u državi, a domaćih smo imali 11% više. Treći su nam gosti Slovenci osnaženi za 4% s 280 tisuća noćenja, slijede Poljaci sa 180 tisuća, iako u padu od 10%, pa Česi, Austrijanci, Slovaci, Mađari, Britanci. Uglavnom, nakon otužnog svibnja lipanj je donio radosti, a i o cijenama, koje i dalje rastu, se sve manje govori. No, u konačnici, tek ćemo potkraj godine vidjeti jesu li, uz raspored blagdana, upozorenja zbog divljanja cijena bila opravdana.

19.07.2025., 13:04h
Damir Maričić
19. srpanj 2025 13:06