Tz Biograd
StoryEditor
TZ BIOGRAD NA MORU

Turizam nije više samo ljetna aktivnost, dobri rezultati i u posezoni

Biograd na moru je od siječnja do kolovoza zabilježio 194.480 dolazaka, što je 7% više u odnosu na prošlu godinu, a ostvareno je 1.109,005 noćenja, 2% više nego u istom razdoblju lani. Osim domaćih turista, najviše je Slovenaca, Nijemaca, Čeha, Austrijanaca, Poljaka i Slovaka

Ušli smo turistički u posezonu, ali se već zbrajaju rezultati sezone 2024.. Kakva je ona bila za biogradsku Turističku zajednicu, jesu li ostvareni očekivani ciljevi i rezultati, razgovarali smo s direktoricom TZ Biograd na moru Nives Jeličić.

Kako komentirate sezonu, odnosno posezonu?

Naši gosti biraju smještaj u hotelima, kampovima, privatnom smještaju ili na nekom od brodova u charteru. Međutim, uspjeh turističke sezone ne možemo svesti samo na broj dolazaka i noćenja. Sve veći interes turista za predsezonu i posezonu ukazuje na promjenu navika putnika i značaj produženja sezone, što postaje ključna komponenta održivog rasta turizma. Turizam više nije isključivo ljetna aktivnost, već se sve više širi na čitavu godinu.

Ova turistička sezona donijela je brojne izazove, od povećanog broja smještajnih jedinica do dvije velike sportske manifestacije, Europskog nogometnog prvenstva i Olimpijskih igara. Kako je to utjecalo na popunjenost u odnosu na lanjsku godinu?

Svakako su te manifestacije imale utjecaj na smanjen broj dolazaka, i to u mjesecu srpnju, što je bilo za očekivati. Veliki broj novih rješenja o kategorizaciji, dakle novih apartmana, kao i brodova u charter flotama, svakako daje dojam kako popunjenost nije bila na lanjskoj razini. Međutim niti broj kreveta nije bio isti. Moram istaknuti iznajmljivanje “na crno”, koje nosi veliki postotak broja gostiju koji nisu evidentirani u sustavu. Više ne pričamo o tome kako se i gdje izmjenjuju ključevi za pojedini apartman jer vlasnik ne živi na adresi apartmana. Sada pričamo o punom autobusu turista koji se iskrcaju ispred ogromne kuće (hotela), sa najmanje 50 kreveta, i tako smjena svakih desetak dana. Nitko nije prijavljen, niti vlasnik, niti turisti.

Manifestacija “Slovenski vikend” ostvarila rast u predsezoni

Većina turističkih zajednica Zadarske županije, ističe jako dobru predsezonu koja je u odnosu na lanjsku godinu ostvarila rast. Jedan od strateških ciljeva je produženje turističke djelatnosti na cijelu godinu. Kakve je rezultate ostvarila TZ Biograda i koje aktivnosti ste poduzeli da privučete goste?

Predsezona je ostvarila rast zbog već tradicionalne manifestacije-Slovenski vikend, koja privlači veliki broj Slovenca te doprinosi značajnom produljenu sezone. Zadovoljni smo rezultatima dolaska turista u predsezoni, posebno u ožujku i svibnju, kada je zabilježen porast od 1.000 turista u ožujku i čak 6.600 turista u svibnju. Taj rast djelomično možemo zahvaliti organizaciji jedne od naših najvećih manifestacija, Slovenski vikend, koja tradicionalno privlači velik broj slovenskih i ostalih gostiju na aktivan odmor u Biogradu na Moru. Ovaj događaj značajno doprinosi produljenju turističke sezone i osigurava dobru posjećenost izvan ljetnih mjeseci, što nam daje motivaciju za daljnji razvoj predsezonskih sadržaja. Također su uspješno organizirane tri glavne manifestacije koje su značajno pridonijele izvrsnim rezultatima. Slovenski vikend, Biograd Family and Friends festival te tradicionalna Biogradska noć pokazali su se kao ključni događaji koji su dodatno obogatili ponudu i privukli velik broj posjetitelja, čime su doprinijeli rekordnoj sezoni. Zatim kazališne predstave, koncerti, susreti klapa i ostale manifestacije bile su organizirane skoro na dnevnoj bazi. Naglasila bih da gastronomski segment postaje sve važniji dio turističke strategije, jer kroz lokalnu kuhinju i autentične okuse jačamo iskustvo posjetitelja te privlačimo različite profile gostiju. Ove godine smo započeli i novu gastro priču, u suradnji s ugostiteljima grada Biograda, čime smo dodatno unaprijedili turističku ponudu. Nastavljamo s tom posebno kvalitetnom pričom, zajedno s ekipom ugostitelja koji su se profilirali kao najbolje što Biograd ima u gastro dijelu.

image

Pogled na Vransko jezero

Tz Biograd
image

Gastronomski užici na inovativan način

TZ Biograd

Sportski i nautički turizam u posezoni

TZ Biograda organizira niz manifestacija u posezoni kako bi bogatom turističkom ponudom privukla goste. Koje sve događaje mogu očekivati posjetitelji u narednom periodu? Na koji način promovirate destinaciju i koja su vam ciljana tržišta?

Pred nama je još jedan značajan događaj, deveto izdanje CRO Race utrke, u kojem će Biograd na Moru biti domaćin starta 2. etape, a od 2. do 3. listopada će se održati Festival kulture i komunikacije. Također, u listopadu nas očekuje velika nautička manifestacija, 26. Biograd Boat Show, koji će se održati od 23. do 27. listopada 2024. godine. Ovi događaji potvrđuju važnost Biograda kao turističke destinacije, ne samo tijekom ljetnih mjeseci, već i u posezoni, s posebnim naglaskom na sportski i nautički turizam. Što se tiče promotivnih aktivnosti, već godinama uspješno sudjelujemo na sajmovima i surađujemo u okviru udruženog oglašavanja s dionicima u turizmu, fokusirajući se na nama atraktivna tržišta. Ova zajednička strategija oglašavanja pokazala se učinkovitim načinom privlačenja turista. Osim toga, kroz razne manifestacije dodatno obogaćujemo turističku ponudu i privlačimo posjetitelje u destinaciju.

Kraj sezone označava početak planiranja slijedeće. Koje promotivne aktivnosti će poduzimati TZ Biograda, s obzirom na to da se Hrvatska strateški opredijelila za razvoj održivog turizma?

U sljedećoj godini planiramo nastaviti s oglašavanjem na određenim ključnim tržištima. Cilj nam je dodatno ojačati prisutnost na tim tržištima te privući što veći broj posjetitelja. Poseban naglasak stavit ćemo na razvoj naših ključnih manifestacija, posebno onih u predsezoni, jer smatramo da je produljenje turističke sezone ključno za održiv rast i razvoj destinacije. Kroz ulaganje u kvalitetne događaje i promociju, želimo stvoriti privlačnu ponudu koja će turistima omogućiti nezaboravna iskustva tijekom cijele godine. Također nastavljamo suradnju sa kolegama TZO Pakoštane i TZO Sv. Filip i Jakov na izradi biciklističkih staza i spajanju istih u jednu cjelinu. Svi dionici u turizmu, kao što su Park prirode Vransko jezero, hotelske kuće, kampovi, privatni iznajmljivači, marine s tisuću vezova, Grad Biograd i ljudi kao glavni nositelji kvalitete, zalog su zajedničke sinergije u pripremi uvijek bolje turističke sezone.

image

Gastonomska tradicija

Tz Biograd
image

Nives Jeličić, direktorica TZ-a grada Biograda na Moru

Tz Biograd Na Moru
18.09.2024., 11:15h
06. listopad 2024 14:38